Søk i denne bloggen

mandag 22. september 2014

Jeg MOOCER! Slik foregår det...

Noen ganger trenger man et spark bak, ikke bare en utfordring, men en pålagt oppgave som skal godkjennes og vurderes, slik at man kan få godkjent en høyst frivillig, for meg ikke-poengivende MOOC (Massive Online Open Course), som jeg tar for å få bedre innsikt og bli en bedre lærer som lærer elevene og meg selv å lære smartere, pluss at jeg får litt faglig tyngde bak alt det rare og noen ganger smarte jeg prøver ut i klasserommet mitt

Og det foregår litt som i denne teksten; det er en pågående aktivitet, nesten uten pauser, bare delt opp av små pustepauser mellom undervisning, møter, vurdering og annet, og i dag er det etter undervisning og før bestilling av sushi før foreldremøtet kl.18, før jeg skal på trening, og ett sted mellom der skal jeg også forberede morgendagens undervisning, og jeg skal få gjort ferdig modul 2 og 3 før de stenges ned, og jeg håper at jeg har funnet alle oppgavene, og at de er besvart og godkjent, noe jeg ikke får et skikkelig svar på fordi Canvas er litt rotete.

Nå har jeg i alle fall gjort en av oppgavene, nemlig å skrive et blogginnlegg, selv om jeg ikke husker helt om vi skulle blogge om noe spesielt, men det kan jeg jo sjekke med de andre Smartlæring-studentene på Twitter, om jeg tør avsløre at det går litt fort i svingene, noe flere av dem egentlig vet, siden jeg dummet meg ut med å gjengi tullete "reservasjoner" knyttet til innhold på Facebook, og fikk det behørig konstatert med denne videoen @Lektorthorsen sendte meg: https://www.youtube.com/watch?v=xDHDM7PfyYs

Dagens motto: Man lærer så lenge man har twitterfølgere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar